Używane BMW 5 e60/e61 jaki silnik– poradnik kupującego

bmw 5 e60Szukając używanego BMW 5 e60/e61 trafimy na znacznie więcej ofert samochodów z silnikami diesla niż aut benzynowych. Najpopularniejsze są czterocylindrowy 2.0d oraz rzędowa 6 o pojemności 3 litrów. Wśród silników benzynowych mamy 4 cylindrowy silnik 2.0, lub silniki 6 cylindrowe o pojemności  2, 2,5 oraz 3 litrów.

BMW  520d

Najmniejsze zużycie paliwa to domena najmniejszego diesla 2.0d. Niestety jest to jednostka napędowa z którą jest najwięcej problemów.

Najsłabszą stroną tego modelu jest koło dwumasowe często ulegające awarii. Wymiana koła dwumasowego w BMW 5 e60 kosztuje ponad 3,5 tys. zł. Ponadto w wersjach poliftowych często dochodzi do uszkodzenia wału. Wymiana wału BMW 520d kosztuje ponad 10 tys. zł. Inną poważną usterką jest uszkodzenie koła pasowego na wale korbowym.

BMW 5  530d i 535d

Zdecydowanie mniej problemów jest z sześciocylindrowym silnikiem diesla o pojemności 3 litrów. BMW 530 d e60 uchodzi za samochód raczej niezawodny. Owszem zdarzają się drobne usterki w samochodach o wyższym przebiegu (ponad 200 tys. km). Ale koszty naprawy nie są wysokie. Wymiana zużytych wtryskiwaczy kosztuje około od 200 do 400zł za szt. Czasem awarii ulega pompa paliwa, a jej wymiana kosztuje tylko 1600zł.

BMW 530d będzie dawać sporo radości z jazdy, jednak szczególnie w przypadku silników z początku produkcji nie można uznać tego samochodu za oszczędny.  (BMW 530d o mocy 218KM ). W trakcie produkcji BMW modernizowało ten silnik tak aby był mocniejszy i bardziej oszczędny(silniki o mocy 231 i 235 KM). Najmocniejsza z jednostek 3 litrowych BMW 535d o mocy 286 to zakup raczej dla pasjonatów z zasobnym portfelem. Wersja ta jest  skomplikowana technicznie i w związku z tym kosztowna w utrzymaniu, trzeba liczyć się także ze sporymi wydatkami przy ewentualnych naprawach.

BMW 520i 525i

Na rynku wtórnym znacznie mniej jest BMW 5 e60/e61 z silnikami benzynowymi niż diesli, mimo iż oferta tych modeli w salonie była dużo większa niż aut z silnikami wysokoprężnymi.

Silniki benzynowe w BMW 5 e60 odznaczają się bardzo dobrą dynamiką i wysoka kultura pracy, nie należą one jednak do silników ekonomicznych no może poza 4 cylindrowym BMW 520i o mocy 170 KM. Silnik ten zużywa średnio 8-9 litrów Paliwa. Silniki 6 cylindrowe potrzebują około 2 do 3 litrów paliwa więcej na 100 km. Warto jednak zainteresować się modelami 525i o mocy 192 lub 218 KM, te wersje wydają się  optymalne pod względem osiągów i zużycia paliwa. Zadbane BMW 5 z silnikami benzynowymi, nawet w przypadku aut z dużym przebiegiem, będą raczej niezawodne. Ważny jest fakt, że jednostkach benzynowych w wersjach po liftingu montowany jest bezpośredni wtrysk paliwa, który jest mniej niezawodny, ponadto silniki te bardzo niechętnie współpracują z instalacją gazową.

Zatem decydując się na zakup używanego BMW 5 e60/e61

Generalnie powinniśmy szukać raczej bmw z silnikiem 6 cylindrowym. Rzędowe 6 mają lepszą kulturę pracy od silników 4 cylindrowych, są dużo lepiej wyważone i w związku z tym istnieje niewielka szansa, że będziemy mieć problemy z wałem napędowym lub kołem dwumasowym. Ponadto  raczej powinniśmy poszukać samochodu z silnikiem benzynowym, a jeżeli już bardzo chcemy kupić diesla, to zdecydowanie powinna to być wersja z silnikiem 3.0 a nie 2.0.


Ubezpieczasz BMW?
Porównaj oferty 16 firm ubezpieczeniowych. Sprawdź ile zaoszczędzisz!

Button

czego szukali ludzie czytający ten post:

  • bmw e60
  • bmw e60 jaki silnik
  • bmw e 60 jaki silnik
  • Bmw e 60
  • bmw 5 e60 jaki silnik
  • bmw e60 jaki silnik wybrać
  • bmw e60 520i
  • bmw e60 silniki
  • bmw e60 2 0d opinie
  • bmw 520d e61 opinie

Tagi: , , , , , , ,

8 komentarzy do “Używane BMW 5 e60/e61 jaki silnik– poradnik kupującego”

  1. bartolomeoo87 pisze:

    BMW 520d 2007 LIFT Silnik M47N2 + chip 216 KM i 430Nm przebieg 225 000 km, 2 razy wymieniane klocki kamulcowe, usunięte klapki kolektora ssącego które lubią sie urywać:) a sprzegło to wytzryma jescz e dlugo dlugo: ), tak pozatym żadnego wkładu:) bo spalanie poniżej 7 litrów na 100 km : ) Pozdrawiam i polecam 520d wbrew opinii: )))

  2. Silvwer pisze:

    OJ CZYTAM WASZE OPINIE BO WLASNIE KUPILEM Z HOLANDJI BMW SERIE 5 KOMBI I JESTEM POD WRAZENIEM JAZDY AUTO NIE JEST CHYBA ZA STARE MA 5 LAT ,CIEKAWE JAK MI SIE BEDZIE SPRAWOWAC,POZDRAWIAM.

  3. ded pisze:

    Wszystko fajnie, ale brakuje w opisie 3.0i oraz v8, ze o wersji m5 nie wspomne.

  4. kolo14 pisze:

    Ludzie od kiedy 2.0 170KM ma 4cylindrowy silnik

  5. radys6 pisze:

    Witam! posiadam e 60/61 525i 218ps.2007rok. M-PAKIET 100000km auto spala 8,4/10 i 12 litra na 100km.spore przyspieszenie szczególnie na 6 biegu niewielkie zuzycie oleju sinikowego.

  6. dawcio pisze:

    Witam kupiłem bmw 520d z 2007 po lifcie przebieg 170tys km mam pytanie odnośnie sprzęgła mniej więcej przy jakim przebiegu pada I jaka cena jest wymiany I czy taki przebieg to duzo?

  7. fazi0004 pisze:

    BMW diesel. Mialem e46 2.0d 150bhp i duzo problemow wiec polecam tylko i wylacznie zadbane auta z tym silnikiem. Obecnie mam e61 530d 218bhp zrobiony na 250bhp. Trasa Polska-Anglia spalanie z tej trasy ze srednia predkoscia 130-140km/h 7l/100km dwie osoby i bagaznik zawalony caly. Obecnie srednie spalanie 8.5l/100km okolo 40% trasa 60% miasto. e61 mam w automacie i jerzde bardzo rozwarznie tylko raz na dwa tygidnie jak wyjade na trase to troche mu wstawie zeby caly syf wylecial a zbiera sie tego troche bo nie mam DPF. Auto bardzo malo awaryjne i jesli pali 1 lub 2 litry wiecej niz silnik 2.0d to napewno taniej wyjdzie niz naprawy silnika 2.0d. Kolega ma e60 525d przed liftem i w manualu i jego auto pali 9-10l/100km 20%trasa i 80%miasto. Ale sadze ze jezdzi bardziej dynamiczniej.

Skomentuj wpis